You Are Reading

5

Ore Pue Dok Minak Politik

Insoft Wednesday, February 18, 2009
i tak minat la politik2 ni
dok diskas sana,bincang sini
bercakap tak henti2
pening kepale i
baik i dgr lagu top mtv
takpun layan wayang baru keluar ke
lagi best tau tgk sepia kul 5 ptg kat tv3
tangkap lentok...

orang pompuan mana minat politik
politik tu kotoq
caci sini maki sana kutuk situ
tikam org ni tendang org tu
tak tau nak habaq lagu mana
baik aku gi cari kain ela
boleh buat baju baru
tengok majalah fesyen la ni punye
comey sungguh baju hang ni cik Pah oi

Kami ni tak amik kisah politik
Takde mase la
banyak lagi nota tak buat
buku ni nak abiskan lagi
ujian lagi 2 bulan
malas la cite2 parti ni
tak ilmiah langsung
kami sibuk nak belajar untuk masa depan

ana tak minat la bab2 politik ni
nak terlibat pilihan raya ni
kempen sana sini
ana nak pembinaan diri
tarbiyah rohani
ukhwah mantap sesama akhwat
mabit,iftar dan halaqah bersama
bukankah peranan utama muslimat dalam rumah tangga?

ooo
macam tu ke org perempuan...
baru esei tau...


(aku tak reti la nak tulis sajak...kalo tak paham,lu pk la sendri...hahaha)

5 comments:

duha said...

rambut samo hite, tapi minat dan hati lain2..

ade je pue yg perihatin pasal politik.. 0_o

walaupun mmg majo malas nak amik tau sbb dah bose nak tgk 'penipuan' n 'mainan kotor' sesetengah pihak tuh..

tapi....nak tak nak, ini hal negara kita..patut amek peduli..kan?

kalau bukan kite..sape lg..

muniri edogawa said...

sape kate ore pue dok amik pot pasal politik???
sbhgian saje ye...
saya sbgai kaum hawa nk marah ni...hihiihi=P

Mohsein said...

Duha dan Munirah
Syabas dan tahniah kepada wanita yang prihatin bahkan terlibat langsung dengan politik.Sungguh ia pengorbanan yang besar.

Mungkin jiwa penyanyang dan lembut seorang wanita dan ibu kerana takut dengan kekotoran dalam politik.

Wanita perlu nilai tambah.

nurul88 said...

huhu..begitu skali ye kaum pue ni di kata..
dlm byk2 pue..muniri la ana plg perasan yg prihatin ttg politik msia..kan muniri..=)
ana cmne ye?x minak gak la.jd pue dlm 'sajak' nta ni..blh?he
btul kata duha..'bose'.bukak tv,hal tu je ambo dgr..
mcm skrg..huh.perak nye,elizabeth nye..sie benor m'sia skrg..
gimik2...
di sudut hati..'saya masih peduli..'=)

qamarunnajmi said...

sajak ker 2??
yg pentg seimbg haraki ngan rohani..
jgn ler asik politik tp rohaniah ntah hilg ke mana..

 
Copyright 2010 InSoft...