You Are Reading

0

Wahabi

Insoft Friday, December 4, 2009


Kita manusia yang bebas minda dan fikiran. Kita bukan buluh yang keras.Kita rebung yang enak dan empuk. Kita adalah golongan muda yang penuh idealisme dan cita-cita . Kita anak muda yang tidak pernah takut berubah dan melakukan perubahan.Kita tidak pernah gentar dan terkejut dengan berbagai ragam dunia.Kita tidak jumud apatah lagi kedekut.

Kita ana muda yang tidak mahu membazir tenaga dengan hal yang remeh. Kita bergerak memenuhi angan-angan dan cita-cita kita yang besar. Melakukan perubahan dengan melakukan sesuatu yang berbeza atau dengan cara yang berbeza. Kita menghormati `old-timer’ tapi kita bukan burung kakak tua. Kita bukan katak bawah tempurung mahupun tin. Kita siap menantang dunia.

Pedulikan mereka yang masih ditakuk lama. Abaikan mereka yang masih pesimis. Tinggalkan mereka dengan “ini sesat” dan “ini bid’ah” mereka. Biarkan si luncai terjun dengan labu-labunya.

Buka hati. Bebaskan minda. Raikan hidup dengan penuh semangat segar yang mengalir dalam diri. Melangkah penuh optimis setiap hari dengan ceria. Sedia menerima perbezaan. Siapa takut dengan berbeza. Tidak semua yang berbeza dengan kita adalah sesat. Tidak semua yang tidak menerima kita adalah bid’ah. Jangan beri banyak alasan.

Itulah kita. Silakan bergabung. Jika anda bukan dari kita, silakan terjun dengan labu-labu anda.

Aku malas cakp banyak.

p/s : ada paham??


0 comments:

 
Copyright 2010 InSoft...